Vă sfătuim să vă îmbrăcaţi corespunzător pe timp cald  şi să alergaţi sub duş la maraton

IMG_9899Prognoza meteo pentru 17 aprilie spune că ne așteptă o temperatură destul de ridicată. La ora 09:00 prognoza indică aproximativ +17, iar la prînz, temperatura se poate ridica pînă la 25 de grade. Însă nu vă fie frică. Acuş vă vom relata minuţios, despre ce ar trebui să îmbrăcaţi la maraton în timpul temperaturilor ridicate.

 

Nu este permisibil să alergaţi fără maiou sau tricou

Acest lucru se referă în primul rând la faptul că, în timpul alergării transpirăm. Iar transpiraţia se elimină împreună cu sarea. Dar când afară este foarte cald, păi transpiraţia se evaporă repede, iar sarea rămâne. Aceasta acoperă toţi porii, care încetează să respire. Iar să alergi cu porii acoperiţi este insuportabil. Atunci când porți un maiou sau un tricou, acestea colectează aproape toată transpiraţia, împreună cu sarea, iar pe corp rămîne mai puțină sare. Chiar și luînd în consideraţie faptul că hainele acoperă împotriva vântului, evaporarea de la suprafaţă este mult mai lentă. Prin urmare, porii practic nu se înfundă.

0_141264_e20f036c_origFetele în această privință nu au de ales . Maximum ce îşi pot permite – este să alerge într-un top, care de asemenea,se descurcă destul de bine cu funcția de colector al transpiraţiei.

Dacă nu ai nimic de purtat, utilizează tricoul oficial al Maratonului Chişinău, care este confecţionat special pentru alergători în depășirea distanțelor lungi. Tricoul Maraton Chișinău este respirabil, ceea ce creează condiții confortabile pentru jogging.

 

Acoperirea capului

Dacă aveți o mulțime de păr de pe cap, puteţi trece peste acest punct. Dar, în cazul în care nu este aşa, atunci asigurați-vă că veţi purta un chipiu. Supraîncălzirea capului în timp alergării va face fuga de nesuportat, și de obicei contribuie doar la oprirea voastră. Da, și o insolaţie puteţi prinde cu ușurință. Din timp menţionez , dacă vă simțiți că „plutiţi”, și deja începeţi să distingeţi obiectele din jur vag, atunci soarele a atins deja capul și trebuie să mergeţi fie la un pas sau să vă opriţi cu totul. Dar, mă repet din nou, cu articole pentru acoperirea capului o astfel de problemă nu este posibilă.

IMG_9901

 

Alergaţi în adidaşi, uitaţi de ghete

Pentru alergătorii experimentaţi acest punct inutil. Să alergaţi în ele desigur că puteţi, dar articulațiile genunchiului mulţumesc pentru acest lucru nu vor spune. De asemenea, încercați să alegeți adidaşii cu o suprafață de plasă, astfel încît piciorul să se ventileze mai bine.

IMG_6907

 

Colector de transpiraţie

n acest caz, mă refer la bandajul de pe frunte sau pe mână, care vor colecta transpiraţia. Atunci când transpiraţia începe să toarne, nu te vei mai gândi la cursă, dar numai la faptul că foarte intens ustură ochii. Nu se merită de ajuns pînă aici. Prezenţa chipiului, rezolvă problema aproape complet. Dar oricum nu pînă la urmă. Participanții la distanța semi- maraton , partenerul căruia este Puma, vor primi brăţări gratuite pe care le pot utiliza în siguranţă duminică la maraton .

IMG_9799

 

Neapărat consumaţi apă

Este posibil să fi observat că pe marginea drumului sunt amplasate așa-numitele puncte de alimentare, în care sunt cu siguranță ceva pahare sau sticle de apă. Sportivii profesioniști beau întotdeauna apă în cursul distanței, și cu cît e mai cald vremea, cu atît mai multă apa consumă.

IMG_9580Deshidratarea este foarte periculoasă pentru oameni. Prin urmare, apa potabilă OM va furniza toată apa tuturor, dar consumaţi-o în cantităţi rezonabile, ca să nu provoace barbotare în stomac și senzații neplăcute.

Punctele noastre de eliberare a apei la Maraton Chișinău vor fi amplasate în următoarele locaţii:

  • 1 punct – strada Ciuflea, la întoarcere, pe bulevardul. Ștefan cel Mare
  • 2 punct – B-dul Dacia, la întoarcerea de la sfârșitul viaductului
  • 3 punct – între străzile Alecsandri și Eminescu
  • 4 punct- st.Petru Movila, după întoarcere
  • 5 punct – la linia de sosire

 

Nu turnaţi apă peste cap

Aceasta regulă este foarte importantă. Unii alergători pe vreme toridă, iubesc să-şi toarne apa pe cap să se răcorească. Dar să faci acest lucru este periculos, deoarece capul umed este mai vulnerabil la expunerea luminei solare. Și, dacă nu doriți în timpul jogging-ul să vă pierdeţi cunoştinţa, mai bine evitaţi acest procedeu. Acest lucru se referă la căldură intensă. Dacă temperatura nu este mai mare de 25 de grade, şi v-aţi încălzit de la fugă ci nu de la soare, atunci puteți turna apă fără grijă deasupra capului – într-adevăr ajută să alergaţi mai cu ușurință.

IMG_0735La distanțele Maratonului Chișinău, în anumite zone vor fi plasate cabine de duș care vor stropi alergătorii. Dacă vă va fi prea cald, treceţi pur şi simplu sub duș și şi vă răcoriţi.

IMG_0728Dușurile vor fi instalate în următoarele locaţii:

  • 1 duş – strada Ciuflea, la întoarcere de pe bulevard. Ștefan cel Mare
  • 2 duș – pe strada Bulgară
  • 3 duş – între străzile Petru Movilă și Serghei Lazo

 

Stropiţi muşchii picioarelor cu apă

În acest caz, se vorbeşte despre faptul că, dacă în timpul alergării, aveţi o astfel de posibilitate, este necesar uneori să turnaţi apă, peste coapse și pulpa piciorului. Spălând în acest mod sarea de pe ele, picioarele încep să funcționeze mai bine.

Nu există nici o bază științifică. Încercaţii să faceţi acest lucru și veți vedea bine şi rezultatul benefic. De asemenea, puteți uda și mâinile. Însă acest lucru este atât de important.

IMG_9758