Liviu Croitoru despre modul în care poţi învăţa să alergi 10 km timp de o lună

Antrenorul clubului Sporter Run, Liviu Croitoru, a povestit pentru www.marathon.md despre beneficiile şi importanţa alergării, precum şi despre avantajele antrenamentelor corporative.

Detalii la nr. de telefon: +373 79996926 şi la e-mail: marathon@marathon.md.

10255832_10154247320815691_3514653066889688355_oDESPRE BENEFICIILE ALERGĂRII

Cea mai mare problemă a unui angajat de birou este modul sedentar de viaţă. Ne trezim, urcăm în automobil, plecăm la serviciu, ne aşezăm la locul de muncă, lucrăm în faţa computerului, după care iarăşi urcăm la volanul automobilului, mergem acasă, ne aşezăm în fotoliul preferat din faţa televizorului şi apoi mergem la culcare. Iar a doua zi o luăm de la capăt. Astfel, cel puţin 80% din timpul nostru avem un mod sedentar de viață. În plus, imaginaţi-vă atmosfera din oficiu, înconjurat de computere, telefoane mobile, imprimante şi altă tehnică de birou. Toate acestea se reflectă asupra sănătăţii noastre, se dezvoltă boli ale articulaţiilor, ale sistemului cardio-vascular, ale coloanei vertebrale… Când într-un anumit moment, încerci să te ridici de pe scaun şi îţi trosnesc genunchii, iar la mijlocul zilei de muncă deja te doare insuportabil spatele, abia atunci începi să înţelegi cât de importantă este mişcarea.

Cea mai accesibilă activitate fizică, inclusiv din punct de vedere financiar este alergarea. Poţi alerga oricând şi oriunde. Cel mai important e că acesta este un remediu excelent contra bolilor de spate şi articulaţii. În plus, este un mijloc de profilaxie a bolilor cardio-vasculare. În timpul alergării se ridică pulsul, accelerează circulaţia sângelui, din organism se elimină toxinele.

Încă un aspect plăcut al alergării este influenţa pozitivă asupra stării emoţionale. Probabil aţi auzit că în timpul alergărilor se secretă „hormonul fericirii”. Acestea nu sunt vorbe deşarte, ci un fapt demonstrat ştiinţific. „Hormonul fericirii” sunt numite endorfinele – substanţe secretate de creier. Ele influenţează asupra rezistenţei organismului la efort fizic, potoleşte durerile de cap şi îmbunătăţeşte dispoziţia. De aceea, când veţi începe să alergaţi cu regularitate, surmenajul, specific pentru majoritatea lucrătorilor de birou, va dispărea treptat, iar rezistenţa la stres va creşte. Şi nu în ultimul rând, alergările de durată provoacă secretarea hormonului de creştere, care contribuie la păstrarea tinereţii.

DESPRE AVANTAJELE ALERGĂRILOR CORPORATIVE SPORTER RUN

Clubul Sporter Run a fost înfiinţat anume pentru a promova avantajele pe care le oferă alergările şi pentru a înrădăcina cultura alergărilor în societatea moldovenească. Numărul de membri ai clubului nostru de alergare este în continuă creştere, fapt care demonstrează că suntem pe calea cea dreaptă.

10329771_10154247319835691_3516425421451394149_oAcum am decis să introducem moda alergărilor şi în rândul angajaţilor diferitor firme şi companii. Cu acest scop lansăm o nouă opţiune: „alergări corporative”. Este vorba despre antrenamente, care vor fi desfăşurate cu fiecare organizaţie în parte. Când te antrenezi în cercul oamenilor pe care îi cunoşti, în primul rând, te simţi mai confortabil. În al doilea rând, antrenamentele corporative constituie un gen de team-building. Ele ajută la consolidarea colectivului, la apariţia intereselor comune, la stabilirea relaţiilor de prietenie. Apare posibilitatea de a participa cu tot colectivul la curse oficiale, chiar de a pleca peste hotare la maratoane internaţionale. În al treilea rând, ele te motivează şi te stimulează. Tinzi să te dezvolţi, să obţii un rezultat, să lucrezi asupra ta, pentru ca să nu rămâi în urma celorlalţi. Aceasta reduce la zero numărul antrenamentelor ratate. Nu ai vrea să lipseşti, or nimănui nu-i este pe plac fraza colegilor: „Vai de tine, iarăşi ai lipsit de la antrenament”.

Consider că un conducător înţelept trebuie să stimuleze activitatea fizică a subalternilor. De exemplu, specialiştii, care intră în contact cu substanţe chimice, pentru munca nocivă primesc suplimentar lapte. Astfel, alergarea este un substituent al „laptelui pentru munca nocivă” oferit angajaţilor de birou. În companiile mari de peste hotare sunt rezervate ore speciale pentru antrenamente. Mai mult ca atât, ele au un impact pozitiv asupra imaginii organizaţiei. Aceasta se numeşte „cultura alergării”. Dorim ca şi în Moldova acesta să devină un lucru obişnuit.

CÂND SĂ AŞTEPŢI PROGRESELE

Acum să ne axăm pe cifre. Nu vom vorbi acum despre maraton sau semimaraton, dar pentru început vom analiza distanţa de 10 km. Vi se pare o distanţă ireală? Anume frica de această distanţă vă anihilează dorinţa. „Nu, nu voi putea” este cea mai frecventă scuză pe care o aud. Dar peste un timp, toţi cei care spuneau aşa, deja aleargă şi 10 km, şi distanţa maratonului. Cel mai important este de a depăşi bariera psihologică şi de a veni la primul antrenament. Apoi la al doilea. Pe al treilea deja îl veţi aştepta cu nerăbdare.

Este absolut real să înveţi să parcurgi relativ uşor 10 km în doar o lună. În medie timp de 10 antrenamente. Şi aceasta dacă nu aveţi nicio pregătire! Desigur există şi factori individuali, dar din experienţa proprie pot afirma că majoritatea într-o lună de antrenamente regulate va parcurge 10 km, de parcă practică aşa ceva de o viaţă.

Încă ceva – 10 km înseamnă 1 oră, maximum 1,5 ore, adică durata oricărui antrenament standard. Sau timpul pe care dvs., de exemplu, îl pierdeţi navigând pe facebook.  De 2-3 ori pe săptămână îl veţi folosi cu folos alergând, veţi obţine o pregătire fizică mai bună şi un avatar nou în uniformă sportivă, care să trezească invidia prietenilor.

Până la Maratonul din Chişinău au rămas aproape 2 luni. Dacă de pe acum vă veţi înscrie la antrenamentele corporative ale Sporter Run, atunci în aprilie cu tot colectivul în tricourile firmei dvs. veţi parcurge cu uşurinţă 10 km în cadrul maratonului.

DESPRE PROGRAMUL ANTRENAMENTELOR CORPORATIVE

În primul rând, vom alcătui un orar şi un plan comod de antrenamente pentru compania dvs. Şi vom începe cu bazele: cum să alegi îmbrăcămintea şi încălţămintea pentru alergări, cum să faci încălzirea înainte de antrenament şi cum să-l finisezi, pentru ca a doua zi să nu te doară muşchii. Din start vom însuşi tehnica corectă a alergării, ceea ce va accelera progresul. La fel, vom atrage atenţie asupra unor aspecte ca alimentaţia şi reabilitarea.

Abordarea în complex a alergărilor – iată care este cheia succesului. Pe toate acestea le veţi primi în clubul de alergări Sporter Run.

 

A conversat Irina Coreachina