Planul de pregătire pentru cursa de 5 km

Așadar, V-ați decis să participați la Chisinau Marathon, la cursa de 5 km, însă până la competiție au mai rămas două săptămâni și Dvs nu știți cum să vă pregătiți pentru ea? Noi vă vom ajuta cu sfaturi și fapte!

DSC_0219

În primul rând, trebuie să alegeți timpul pentru antrenamente. Considerând modul de viață al fiecăruia dintre noi, alergarea de dimineață devine cea mai optimă soluție. Mulți dintre noi, după o zi încărcată de lucru, pur și simplu nu mai sunt în stare să-și cheltuie rezervele de energie rămasă pe antrenamente sportive. Din contra, alergarea de dimineață contribuie la «deșteptarea» organismului, oferindu-i energia necesară pentru o zi de lucru activă și, respectiv, productivă.

Mai mult decât atât, în timpul alergării de dimineață, rămânând singur cu propriile gânduri, Dvs puteți să vă concentrați pe propriile idei, să vă gândiți la viitoarele sarcini sau, dimpotrivă, să ascultați melodiile recent apărute, pentru care nu aveți timp în orele de muncă.

Următoarea noutate plăcută – în timpul alergărilor nu e nevoie să vă extenuați cu eforturi extreme. Timp de două săptămâni nu veți deveni al doilea Usain Bolt, scopul Dvs principal este de a parcurge distanța cu ușurință și voie bună. Un test formal: după antrenament trebuie să fiți capabil să pronunțați o propoziție întreagă fără oprire. Se permite doar o lipsă ușoară de respirație. Cu o asemenea atitudine față de antrenamente, Dvs veți dezvolta plăcerea și afecțiunea pentru alergare.

Mai mult, alergarea ușoară este benefică pentru organism. Scopul principal al unei asemenea alergări este de a dezvolta sistemul aerob. Ideea constă în faptul că unele componente fiziologice ale organismului reacționează mult mai eficient anume la eforturile cu intensități scăzute. Fără a intra în detalii despre procesele fiziologice, menționăm că datorită alergărilor într-un tempou moderat au loc asemenea adaptări importante, precum:

  • – întărirea mușchiului cardiac
  • – îmbunătățirea circulației sanguine în mușchi
  • – îmbunătățirea capacității celulelor mușchilor activi de a descompune oxigenul livrat de sistemul cardio-vascular
  • – consolidarea aparatului locomotor și pregătirea acestuia pentru eforturi mai mari
batch_IMG_7831

Așa că soluția cea mai bună este alergarea de dimineață, evident. Cu toate acestea, chiar dacă merge vorba despre eforturi cu intensitate redusă, nu trebuie să aveți o atitudine frivolă față de antrenamente. Elementul de bază al oricărui tip de alergări este dezvoltarea tehnicii.

Tehnica nu este doar un simplu cuvânt, deoarece anume cu ajutorul ei puteți nu doar să vă îmbunătățiți rezultatele în ceea ce ține de durata și viteza alergării, ci și să evitați daunele pentru sănătatea Dvs. Sportivul trebuie să perfecționeze mișcările tuturor părților corpului în timpul alergării: poziția capului, a umerilor, mâinilor, înclinarea corpului, să optimizeze eforturile suportate de genunchi, să controleze poziția tălpii.

Oricât de informat și atent n-ați fi în timpul alergării, oricum, singur nu veți reuși să dezvoltați tehnica perfectă pentru alergări.

batch_IMG_7646

Din acest motiv, Sporter, în ajunul celui de-al treilea Maraton Internațional Chișinău, organizează antrenamentele gratuite Long Run în fiecare weekend, sub conducerea antrenorilor profesioniști și sportivilor activi. La moment mai rămân doar două antrenamente Long Run, suficiente pentru a dezvolta și consolida tehnica necesară.

Pentru a participa la cursă, e nevoie să vă înregistrați acum și să achitați taxa de participare, deoarece numărul de participanți este limitat la 1000 de persoane.

Taxa de participare pentru 1 persoană la cursa de 5 km este de 300 de lei. Fiecare participant va primi kit-ul de start, care conține tricoul oficial, rucsacul, numărul de participare, o broșură informativă și surprize de la partenerii evenimentului.

partnery