De ce este necesară Grand Mersi Pasta Party în ajunul Maratonului Chișinău?

33621468-7b72-40c4-903a-a1ba7881f0df

Înainte de a începe explicațiile detaliate, vă propunem un exemplu. Dacă Dvs decideți să mâncați orice fruct (carbohidrați simpli), atunci aproximativ peste o jumătate de oră veți simți un flux momentan de energie, iar apoi o scădere la fel de momentană. Dar dacă decideți să mâncați o porție de macaroane din grâu dur (carbohidrați complecși), atunci Dvs veți obține o sursă constantă de energie pentru o zi întreagă. Cum funcționează?

Așa-numiții carbohidrați complecși, care se conțin în macaroanele confecționate din grâu dur, ca de exemplu cele de tip Farfalle de la Grand Mersi, sunt absorbiți treptat de organism după consumare, fiindcă sunt acumulați de celulele ficatului. Aceste celule sunt liderii în acumularea glicogenului – forma de bază de păstrare a glucozei (citește – energiei). 8% din greutatea acestor celule o constituie această substanță. Doar după acumularea acestei cantități, glicogenul începe să fie scindat.

Pentru comparație: celulele musculare care se alimentează cu carbohidrații simpli rapizi, care se conțin în aceleași fructe, acumulează în sine doar 1,5% de glicogen, după ce deodată încep să-l consume. De aici reiese caracterul rapid și exploziv al apariției energiei după consumarea fructelor.

Carbohidrați diferiți – diferite tipuri de energie, ambele folositoare pentru organism. Însă, dacă vine vorba de eforturi fizice de lungă durată, ca maratonul, de exemplu, atunci importanța primordială o primesc exact produsele ce conțin carbohidrați complecși.

Anume de aceea, în ajunul maratonului, toți sportivii vor fi serviți cu o porție de macaroane Farfalle din soiuri de grâu corecte, dure, la Grand Mersi Pasta Party!

 

Wellesley College student Tiffany Liao, of San Marino, Calif., center, serves a pasta dish during a Boston Marathon pre-race dinner at Boston City Hall, Sunday, April 20, 2014, in Boston. With an expanded field of runners and the memory of last year's bombings the 2014 Boston Marathon could bring an unprecedented wave of visitors to the area. (AP Photo/Steven Senne)

 

Însă, pentru o creștere semnificativă a rezistenței corpului, e nevoie de o dietă echilibrată ce va permite organismului să acumuleze o cantitate mai mare de carbohidrați complecși. În alte cuvinte, dacă Dvs vizitați Grand Mersi Pasta Party pe 30 septembrie, atunci ziua următoare numaidecât veți simți un supliment semnificativ de energie.

Dar dacă Dvs decideți să treceți la un mod de alimentație echilibrat după maraton, incluzând o sursă constantă de carbohidrați complecși, atunci cu siguranță din nou vă veți îmbunătăți rezistența și eficiența la următoarele competiții. Vă explicăm cum funcționează.

După antrenamente intensive, organismul nostru încearcă să facă tot posibilul pentru o recuperare cât mai rapidă. Anume în această perioadă, imediat după antrenamentele intensive, se accelerează metabolismul în organism. Și acest fapt nu doar poate, dar și trebuie folosit. Este bine cunoscut că, cu cât mai mult organismul consumă oarecare substanțe, cu atât mai mult acesta încearcă apoi să le acumuleze. Astfel, eforturile fizice permanente și consumul sistematic al carbohidraților ”lungi” în alimentație, sub formă de macaroane, adaptează organismul la acumularea unor cantități mai semnificative de energie și, deci, la creșterea eficienței fizice. O rație de alimentație bine-organizată a sportivului îi permite cu timpul să-și mărească rezervele de glicogen din organism de câteva ori.

party_parmesan_pasta_salad-thumb-960x541-188584

Anume cu acest scop partenerul Maratonului Chișinău a pus în kit-ul de start al fiecărui participant câte un pachet de macaroane Farfalle, pe care participantul le va putea prepara îndată după maraton, contribuind astfel la accelerarea metabolismului în organism.

Luați drept regulă să consumați macaroane nu doar după maraton, dar și după orice antrenamente intensive de lungă durată și, după un timp anumit, veți simți un flux nou de energie.

Și aici atleții își pun o întrebare destul de justificată: cum să pregătesc corect macaroanele pentru a păstra toate substanțele nutritive?

Regula de bază este să nu fierbeți macaroanele prea mult. Dacă le țineți pre mult în apă clocotită, atunci indexul lor glicogenic crește momentan aproape de 1,5 ori, iar aceasta crește posibilitatea apariției unei reacții de insulină – cauza de bază a acumulării grăsimii sub piele în condițiile unui surplus de carbohidrați în organism sau dacă consumați tipul greșit de carbohidrați. Cel mai bine este să le preparați, cum spun italienii, Al-Dente: să le scoateți din apă cu două minute mai devreme decât este indicat pe ambalaj. Când veți mânca macaroanele de tip Farfalle, veți simți că ele sunt un pic elastice. Aceasta și este caracteristica principală a macaroanelor fierte corect.

Паста-Пати-500x375-500x375

A doua regulă este utilizarea sosurilor corespunzătoare. De fapt, tocmai din cauza sosurilor macaroanele erau considerate produse antidietice un timp. Sportivii experimentați recomandă să evitați utilizarea excesivă în sosuri a untului și uleiurilor, dar și a grăsimii ce se elimină în procesul preparării cărnii. Iar în rest – simțiți-vă liberi în alegere. Combinați macaroanele cu brânză, cașcaval, miere (o sinteză excelentă de carbohidrați rapizi și lungi), fructe de mare, legume fierte. Apelați la imaginația Dvs și gătiți cu plăcere. Principalul este să urmăriți cum schimbările din meniul Dvs afectează productivitatea antrenamentelor Dvs.

Iar primul pas spre o dietă de carbohidrați echilibrată îl veți putea face în curând – pe 30 septembrie, în Piața Marii Adunări Naționale, servind o porție delicioasă de macaroane Farfalle la Grand Mersi Pasta Party.

1234