Câtă mișcare fizică trebuie să facă un copil

5992.thumb.jpg.aad671e47cbd47c1eb1cc853953a43f0

Mulți părinți își pun întrebarea câtă mișcare trebuie să facă copilul lor și care este distanța optimă pe care ar trebui să o alerge pentru ca sportul să-i aducă doar beneficii. Mama.md va încerca să vă ofere un răspuns. Cu toate acestea, trebuie să menționăm că nu există o formulă exactă. Totul depinde de pregătirea fizică și emoțională a fiecărui copil în parte. Este important ca părintele să simtă de ce are nevoie acesta și cât de mult efort este în stare să depună.

Chiar dacă nu sunt anumite standarde sau limite, specialiștii au convenit asupra unor distanțe de alergare recomandate copiilor, în funcție de vârsta acestora.

  • Pentru copiii de până la 5 ani sunt recomandate evenimente scurte, de la o sută de metri până la 800 m.
    Pentru copiii de la 5 ani până la 8 ani se pot lua în calcul evenimente între 1 şi 3 km.
    De la 8 până la 12 ani puteţi lua în calcul evenimente până în 5 km.
    Între 13 și 15 ani deja se pot orienta pentru distanţe până în 10 km.
    După 16 ani se pot duce până la semimaraton (21km).
    Iar de la 18 ani chiar la maraton (42km).
0d413b451221d51f498b5c544b6f.jpg.70605d5f5bd39a798b53366ed3c526f6

Există și anumite recomandări în ceea ce ține de durata antrenamentelor pentru copiii de diferită vârstă. Copiii trebuie să facă activitate fizică zilnic, începând cu două ore când sunt mici și ajungând la exerciții și antrenamente de o oră când devin adolescenți. Aceasta este limita de jos, pe când maxima depinde de fiecare copil și de pregătirea fizică a acestuia.

Totuși, atunci când este vorba despre antrenamente intensive, acestea ar trebui să fie desfășurate de câteva ori pe săptămână, astfel încât copilul să nu se suprasolicite și să îi rămână timp pentru alte ocupații care să-l dezvolte.

La fel de important este ca activitățile fizice să fie cât mai variate, începând cu alergatul, înotul, ciclismul, până la cățărat, gimnastică și dans, pentru a dezvolta diferite grupuri de mușchi și pentru a forma diferite deprinderi. Este recomandat să măriți timpul antrenamentului treptat. Dacă piciul Dvs este abia la primele încercări, începeți de la câteva minute de exerciții, după care, cu fiecare dată, dedicați tot mai mult timp activităților fizice, creând un program de mișcări tot mai variat.

running-kids-1024x600.thumb.jpg.493b9cf9801478c5733cb076df97736f

Totuși, în primul rând, copilul trebuie să facă atât sport cât îi aduce satisfacție. Imediat ce părintele își forțează copilul să facă mai multă mișcare decât acesta vrea sau poate, el se va opune și mai mult sau, mai grav, va prinde un gust amar pentru sport și nu va mai vrea să-l practice pe viitor.

Dacă sunteți pregătiți deja pentru competiții adevărate, lăsați copilul Dvs să participe la cursa pentru copii Kids Run Day, care va avea loc pe 30 septembrie, în cadrul Maratonului Internațional Chișinău. Distanțele sunt adaptate categoriilor de vârstă și sunt menite să pună în valoare viteza micilor sportivi. Înregistrarea aici.